AUTO

Bugatti Centodieci, inginerie fina si design exclusivist!

Bugatti Centodieci este posibil doar datorita celor mai noi tehnologii de design

Bugatti Centodieci este posibil doar datorita celor mai noi tehnologii de design.

Bugatti i-a luat pe toti prin surprindere cand a introdus un unicat, o super masina de 18 milioane de dolari numita “ La Voiture Noire”, in cadrul show-ului Auto de la Geneva 2019. Nu am stiut atunci, dar compania deja era ocupata lucrand la urmatoarea capodopera, si iat-o. Este o editie limitata, un model bazat pe Chiron numit “Centodieci”, care celebreaza aniversarea companiei a 110 ani de existenta, un omagiu adus modelului EB110, care a decorat peretii dormitorului fiecarui copil din 1990.

Centodieci este traducerea in limba italiana a numarului 110. Bugatti a dorit sa onoreze constructia italiana EB110, unul dintre modelele obscure, fara sa o copieze. Ideea nu a fost de a construi o replica retro a originalului, stil Mini Hardtop. Achim Anscheidt, designerul principal al companiei, a spus pentru Digital Trends ca el a dorit sa creeze un tribut care este autentic, si asta are o personalitate proprie.

Citeste si: ” Rabla 2019

Tehnologia care a intrat in studioul de design Bugatti in ultimii ani l-a ajutat pe el si echipa sa aduca Centodieci de la o schita pe o bucata de hartie, la o masina, intr-un timp record. Acelasi proces ar fi durat mult mai mult, si ar fi costat tot mai mult, in timpul anilor 1990, pentru ca ar fi necesitat cateva sute de kilograme de lut.

“Ajungem la un nivel de dezvoltare virtuala care este cel putin egala cu instrumentele pe care le-am folosit inainte. Ingineria de dedesubt este deja facuta, asa ca putem folosi date virtuale pentru a vedea imediat cum se misca lucrurile sau unde este limita dintre fezabilitate si dezvoltarea proiectarii. Acesta este cel mai mare progres in proiectarea masinii”, a declarat Anscheidt pentru Digital Trends.

Rezultatul este izbitor. Centodieci poarta un design mai unghiular decat alti membri ai familiei Bugatti, precum Chiron si Veyron. LED-urile subtiri ii confera o privire digitala,iar emblema Bugatti este pozitionata deasupra grilei , diferit de modelele anterioare, precum era la modelul EB110. Cinci sloturi rotunde din spatele fiecarei ferestre laterale creeaza o legatura vizuala suplimentara intre cele doua masini. In spate, designerii au folosit elemente de iluminare tridimensionale, pentru a reproduce designul posterior al EB110.

Interiorul modelului Bugatti Centodiecii nu este gata inca. Digital Trend au aflat ca cei de la Bugatti vor adopta acelasi aspect ca si Chiron, dar va avea piese si accente specific modelului. Si din nou, instrumentele digitale ajuta echipa de styling Bugatti sa accelereze procesul de proiectare. Este mai usor de a crea un interior decat un exterior, pentru ca pasagerii vor sta mereu in acelasi loc. Masina va fi vazuta din multe unghiuri diferite, de aproape si de departe, si trebuie mereu sa arate bine.

Modelele EB110 si Centodieci au motorul pe centru, si ambele echipate cu patru turbo compresoare, o configuratie unica chiar si pentru segmentul de super masini. Dar in timp ce originalul a venit cu un motor de 3.5 litri V12 , masina tribut este alimentata de o evolutie a motorului  W16 de 8.0 litri Chiron, construit sa livreze 1600 cai putere la 7000 de rotatii. Cresterea de 100 de cai ii da posibilitatea lui Centodieci sa atinga 62 km/h in 2.4s. Tine acceleratia la podea, si vitezometrul va afisa 186 km/h in 13.1s. Viteza sa maxima este limitata electronic la 236 km/h. Totusi, nu este vorba doar despre viteza in linie dreapta. Bugatti promite ca Centodieci este la fel de fericit si pe viraje.

in Molsheim, Franta ,unde isi are sediul compania. Fiecare are un pret de 8 milioane de euro ( aproape 9 miliarde de dolari), inainte ca optiunile sa intre in ecuatie, si cu siguranta o vor face. Cumparatorii vor putea lucra direct cu Bugatti pentru a-si personaliza masina. Livrarile vor incepe la sfarsitul lui 2021, dar este prea tarziu pentru a cumpara una, daca nu ai facut asta deja. Colectionarii au revendicat intreaga productie inainte ca Centodieci sa isi faca debutul public in Pebble Beach.  C’est la vie.

Tags

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close